بگذاریم کارها انجام شوند!

  |

کنترل پروژه فرآیندی است در جهت حفظ مسیر پروژه برای دستیابی به یک تعادل اقتصادی موجه بین سه عامل هزینه، زمان و کیفیت در حین اجرای پروژه، كه از ابزار و تكنیك‌های خاص خود در انجام این مهم كمك می‌گیرد.  در واقع کنترل پروژه، اجرای دقیق و کامل برنامه تدوین شده برای آن است، بگونه‌ای كه هنگام خروج از برنامه بتوان با تشخیص علل و طرح اقتصادی ترین فعالیتها، پروژه را به نزدیك‌ترین حالت ممکن در مسیر اولیه و اصلی خود باز گرداند.

هدف اصلی  متولیان هر پروژه،  بکارگیری دانش، مهارتها، ابزار و تکنیکهای لازم در اداره جریان اجرای فعالیتها، به منظور رفع نیازها و انتظارات آنها از اجرای پروژه ها است. مدیریت پروژه برنامه‌ریزی و هدایت پروژه در چهارچوب زمان ، هزینه و کیفیت مشخص به‌سوی ایجاد نتایج مشخص‌ آن است. دِرِساژ (dressage) یا خَرامِشرشته‌ای در ورزش سوارکاری است که در آن سوار اسب خود را به اجرای مجموعه‌حرکات دقیق و هماهنگ با ترتیب و زمان‌بندی مشخصی وامی‌دارد تا میزان هماهنگی خود با اسب و آزمودگی حیوان را نشان دهد.

درساژ آموختن رفتارهایی است که از اسب انتظار می‌رود هنگامی که به او اشاره می‌شود (تغییر تون صدا، صدا زدن)، اشاره با استفاده از پاها، دستان، افسار و … ) انجام دهد و همچنین یک هنر نیز محسوب می‌شود، زیرا جستجوی زیبایی حرکات و رفتار یکی از مهم‌ترین اهداف آن می‌باشد. در واقع شباهتی که در مفهوم هنر درساژ و هنر مدیریت پروژه وجود دارد این است :

“هر دو هنر با استفاده از آموزش، بکارگیری مهارت، ابزار و تکنیک سعی در رسیدن به هدف والای خود به بهترین شکل را دارند.”

نرم افزار درساژ فعالیت‌های برنامه‌ریزی ، سازماندهی ، نظارت بر اجرا و هدایت اجرا را ساماندهی می کند. همچنین فرآیند برنامه‌ریزی ، تعیین توالی و توازی فعالیتهای لازم برای اجرای یک پروژه با در نظر گرفتن زمان مورد نیاز برای اجرای هر فعالیت و کیفیت تعیین شده برای آن فعالیت از توانایی های مشهود این نرم افزار است.

درساژ نرم افزاری بر پایه وب است که در کنترل و مدیریت مجموعه‌ای از فعالیتها كه برای دستیابی به منظور یا هدف خاصی انجام میگیرد، امکانات و توانایی های بالایی را برای شما به ارمغان می آورد. این فعالیت ها باید در تاریخهای معین ، با هزینه‌هایی معین و کیفیت تعیین‌شده‌ای به انجام رسند که لازمه موفقیت هر کدام، دستیابی توام به هر سه عامل زمان ، هزینه و کیفیت معین است.

بهتر، دقیق تر و منظم تر کار کنید، این شعار نرم افزار درساژ است.

Dressage

نرم افزار مدیریت پروژه درساژ، این امکان را به شما می دهد تا با تعریف سلسله مراتب پروژه، زیر پروژه، مایلستون، وظیفه و زیر وظیفه با قابلیت ارجاع به شخص، بیان زمان ایجاد و پایان وظیفه، ثبت مدت زمان انجام وظیفه و … کلیه فعالیت های خود را مدیریت نمایید.

Dressage-Chart

Dressage-Report در قسمت گزارشات نرم افزار درساژ، میتوان از همه موارد کاری از جمله وظایف، رویدادها و… بر اساس امکانات و وضعیت شان گزارشاتی تهیه کرد. این گزارش نویس توانایی تعریف گزارشات جدید بر اساس نیاز های مختلف و یا فیلتر های دلخواه را نیز دارد که می تواند آنها به صورت فایل اکسل یا PDF جهت نمایش ارائه دهد.


Dressage-Noteمحیطی کاملاً پویا و جذاب جهت نمایش و بیان ایده ها و ثبت نظرات دیگران در مورد آنها با قابلیت اتصال به پروژه، برچسب های دلخواه و حتی اسناد
مشاهده رویدادهای مربوط به یک پروژه در بازه های زمانی مشخص و یا ایجاد رویداد های جدید جهت انجام هماهنگی های مطلوب برای جلسات و دعوت از افراد از طریق اطلاع رسانی از طریق پست الکترونیک.

Dressage-Calender

Dressage-Document

 

با استفاده از سیستم تولید، مدیریت و نگهداری اسناد می توانید فایل های خود را آپلود و یا حتی در صورت نیاز اسناد و ارائه های خود را توسط این سیستم با امکان اضافه کردن نسخه های مختلف تولید کنید.


Dressage-Email
تقریباً تمامی مواردی را که در درساژ اضافه و یا تولید می کنید را می توانید از طریق ارسال ایمیل به کلیه کسانی که عضو آن موضوع هستند، اطلاع رسانی کنید.



Dressage-Filteringروش های متفاوتی برای اعمال فیلترینگ جهت مشاهده اطلاعات پروژه و فعالیت ها وجود دارند، یکی از اصلی ترین این عامل ها برچسب گذاری آنها می باشد. این برچسب ها بنابر نیاز تعیین و تعریف می گردند.

از جمله موارد مهم و جالب سیستم درساژ توانایی مشاهده تاریخچه هر اتفاق در کل دوره حیات با نمایش جزئیات آن می باشد. در واقع درساژ توانایی ثبت و نگهداری کلیه اتفاق موجود در کل سیستم را دارد. همچنین در درساژ قابلیتی با عنوان آرشیو یا بایگانی راکد وجود دارد که میتوانید توسط ان اطلاعات و مواردی را دیگر نیازی به نمایش آنها در نمای اصلی سیستم نیست و یا وظایف مربوط به آنها به طور کامل انجام شده است را دارد.

Dressage-History

آیا این نرم افزار می تواند سهمی در بهتر، دقیق تر و منظم تر کارکردن پروژه های شما داشته باشد تا بتوانید راحت تر و سریعتر به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود برسید ؟

Rate this post

One response to “بگذاریم کارها انجام شوند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *