ثبت کامنت در وردپرس از طریق REST API

  |

بعد از انتشار وردپرس ۴.۴ که به نام Clifford نام گذاری شد، افزونه WP API  در هسته اصلی وردپرس قرار گرفت، این امکان جدید قابلیت ارتباط با وردپرس از طریق یک وب سرویس ساده و با کیفیت REST را بر قرار میکند.

با استفاده از این امکان جدید، میتوان به سادگی اطلاعات سایت وردپرسی را به دست اورد و در بستر دیگری مانند موبایل نمایش داد.

همانطور که میدانید یکی از مهمترین و ساده‌ترین قابلیت های وردپرس،‌ امکان ثبت نظر برای هر پست است، امکانی که به کمک وب سرویس وردپرس نیز قابل دسترسی است اما برای استفاده کمی نیاز به تغییرات دارد.

برای ارسال نظر در وردپرس کافیست اطلاعات نظر خود را به مسیر مناسب ای‌پی‌آی وردپرس ارسال کنید

SITE-URL/wp-json/wp/v2/comments

اما وردپرس به سادگی اجازه ارسال نظر به کاربران ناشناس را نمیدهد!

به صورت پیش فرض امکان ارسال نظر به کمک REST API  وردپرس برای کاربران ناشناس وجود ندارد، اما با توجه به ساختار وردپرس این بخش قابل تغییر است، کافیست به تابع rest_allow_anonymous_comments فیلتری اضافه کنیم که خروجی true داشته باشد، برای این کار میتوانید کد زیر را به فایل functions.php قالب خود اضافه کنید:

 

 

حالا با این تغییر میتوانید از طریق REST API وردپرس کامنت خود را ثبت کنید، برای این کار باید متغیرهای author_email, author_name, post و content را به مسیر درج نظر پست کنید:

 

 

اگر مشکلی وجود نداشته باشد وردپرس نظر شما را ثبت و آبجکت آن را به شما نمایش میدهد، البته نظر با وضعیت hold درج میشود که برای نمایش عمومی درسایت باید توسط مدیران سایت تایید شود.

 

ما در راهکارهای پایدار آبان با استفاده از وردپرس به عنوان بستر تحت وب، و REST API  قدرتمند آن، چند اپلیکیشن موبایلی ساخته ایم، شما چه استفاده ای از وردپرس میکنید؟

5/5 - (3 امتیاز)

One response to “ثبت کامنت در وردپرس از طریق REST API

  1. سلام ميشه نحوه ارسال مطلب يا يه مطلب سفارشي رو هم امرزش بدين چون تو راهنماش فته كه بايد از auth استفاده بشه و من نميدونم اينو چجوري پياده كنم تو اپليكيشن خودم و اينكه ايا روشي هست كلا غيرفعال كرد authرو در وردبرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *